Juni

Juni

Aardbeien!aardbeien

Met slagroom! Dat is niet alleen veel lekkerder, maar de vetten en daarmee de vetoplosbare vitaminen in de slagroom zorgen ook voor een betere opname van de vitaminen en mineralen in de aardbeien. Kies wel voor biologische aardbeien en dito slagroom natuurlijk. Ondanks dat biologisch niet zaligmakend is en er vaak gerommeld wordt met de term is het gehalte aan pesticide nog altijd lager dan dan bij “gewone” groenten en fruit.

Dit filmpje ging recent het hele internet over:

Het kost wat meer, maar kies voor seizoensproducten, dan hoeft het niet altijd veel duurder te zijn. Je kunt ook veel dingen zelf maken , dat kost wel tijd, maar smaakt toch veel beter. Trek de tijd die je in de keuken besteed af van de tijd die je besteed aan tv kijken of op je telefoontje vegen, ik zeg: win-win 😉

Het allerbeste is wellicht om aardbeien zelf in je tuin te zetten, zodat je zeker weet dat er geen pesticiden worden gebruikt en ze kosten niets.

Aangezien er volgende week een hittegolf aan dreigt te komen vindt je onderaan de pagina een receptje voor voedzaam aardbeienijs.

Seizoensgroenten en fruit:

asperges
bloemkool
doperwtjes
bleekselderij
koolrabi
kropsla
prei
raapstelen
radijs
spinazie
spitskool
uien
wortelen
********
aardbeien
rabarber

Aardbeienijs

  • 200 gr aardbeien
  • 100 ml room
  • 150 ml yoghurt
  • 2 eigeel
  • 1 el honing

Doe 150 ml yoghurt in een plat bakje in de vriezer tot het bevroren is.

Hak de bevroren yoghurt in stukjes en doe alle ingrediënten in een keukenmachine, mix tot het gemengd is, dit kun je direct serveren of nog even iets harder laten worden in de vriezer. Eventueel garneren met nog wat vers fruit.

 

Geef een reactie